من اگر شاعر شدم تقصیر بانو بوده است...

و شایـد سالــــها بعـد خــــدا به جبــران تمام دردها و ســــکوتهایم پاداشــــی دهد... پاداشــی بنــام تــــــو!

من اگر شاعر شدم تقصیر بانو بوده است...

و شایـد سالــــها بعـد خــــدا به جبــران تمام دردها و ســــکوتهایم پاداشــــی دهد... پاداشــی بنــام تــــــو!

چه خوش است
راز گفتن
به حریف نکته سنجی

که سخن
نگفته باشی
به سخن رسیده باشد...

زبانت را نگهدار...

سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ب.ظ


شخصى محضر پیامبر اسلام (ص) مشرف شد. حضرت به او فرمود : آیا مى خواهى تو را به کارى راهنمایى کنم که به وسیله آن داخل بهشت شوى ؟


 مرد پاسخ داد: مى خواهم یا رسول الله ! حضرت فرمود: از آن چه خداوند به تو داده است انفاق کن و به دیگران بده !


 مرد: اگر خود نیازمندتر از دیگران باشم ، چه کنم ؟ فرمود: مظلوم را یارى کن ! 


مرد: اگر خودم ناتوان تر از او باشم ، چه کنم ؟ فرمود: نادانى را راهنمایى کن !


 مرد: اگر خودم نادان تر از او باشم ، چه کنم ؟ فرمود: 

《در این صورت زبانت را جز در موارد خیر نگهدار!》


 سپس رسول خدا فرمود: آیا خوشحال نمى شوى که یکى از این صفات را داشته باشى و به بهشت داخلت نمایند؟   


 ( بحارلانوار: ج 71، ص 296)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۵
rooholla jafary

نظرات  (۱)

با سلام . بسیار زیبا بود .
خوشحال می شیم به رسانه فرهنگی مذهبی یارگمنام سر بزنید.
♥♥
www.yargomnam.ir
پاسخ:
سلام
چشم، حتما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی